Patiëntenomgeving

Inloggen in uw patiëntenomgeving

In de patiëntenomgeving kunt u 24 uur per dag veilig en online contact hebben met uw huisarts.
Het gebruik is alleen voor patiënten die bij onze praktijk staan ingeschreven.
U kunt inloggen in uw patiëntenomgeving via “MijnGezonheid.net” (MGn).

Voordat u “MijnGezondheid.net” kunt gebruiken dient u eenmalig uw account te activeren en eventueel de “MedGemak”-app installeren op uw smartphone of tablet (instructies leest u hieronder).


Klik op het MijnGezondheid.net-logo om in te loggen in uw patiëntenomgeving.


Eenmalig activeren van uw Account

Hoe kunt u uw account op MijnGezondheid.net activeren?
Patiënten van 16 jaar en ouder die ingeschreven staan bij Huisartsenpraktijk Copenhaege kunnen hun patiëntenomgeving-account activeren. Ga hiervoor naar www.mijngezondheid.net , klik bovenin op “Inloggen” en log vervolgens in met uw eigen DigiD.
Heeft u nog geen DigiD of geen DigiD met sms-functie? Deze kunt u aanvragen op www.DigiD.nl.
Zodra u voor de eerste keer op het portaal van “MijnGezondheid.net” inlogt, ondertekent u digitaal het contract met uw zorgverlener. Hierdoor bent u ervan verzekerd dat de uitwisseling van uw gegevens met de praktijk betrouwbaar en veilig is geregeld.

Hoe kunt u de app MedGemak activeren?
Naast het portaal kunt u ook de app “MedGemak” gebruiken. Deze app heeft vrijwel dezelfde functionaliteiten als het portaal, behalve laboratoriumuitslagen en het medisch dossier (deze zijn alleen in uw online patiëntenomgeving via de website te zien).
De “MedGemak”-app is gratis te downloaden op uw smartphone en tablet in de App-Store of Google Play-store.
Om de “MedGemak”-app te activeren moet u eerst uw “MijnGezondheid.net” account geactiveerd hebben.
In de app kunt u gebruik maken van een 5-cijferige, zelfgekozen, pincode.

Heeft u vragen over MijnGezondheid.net of hulp nodig bij het inloggen?
Klik dan hier voor uitgebreide informatie. Hier vind u uitleg en filmpjes, die u kunt gebruiken als het u niet lukt om in te loggen.

Is uw patiëntenomgeving niet compleet?
Wij werken eraan om uw patiëntenomgeving zorgvuldig in te richten. Toch is het mogelijk dat sommige onderdelen nog niet compleet zijn. Dit geldt vooral voor het medisch dossier en uw medicatie.
Mocht u tegen grote onvolkomenheden aanlopen, willen we u vragen dit kenbaar te maken aan de assistente. Zij kunnen met u meekijken om uw omgeving op orde te krijgen.


In uw patiënten omgeving kunt u inloggen en zelf …

… online afspraken maken in de agenda van uw huisarts;
… via een bericht korte, niet-urgente vragen stellen aan uw huisarts;
… herhaalrecepten voor medicijnen aanvragen;
… laboratorium-uitslagen en uw medische gegevens online in uw dossier bekijken.


Informatie over veilig online gegevens bekijken in uw patiëntenomgeving

Klik hier voor informatie over het online bekijken van uw medische gegevens.
Klik hier voor informatie over veilig gegevens delen & online inzage in uw dossier.